CoachElmer in het kort...
Van docent, decaan en schoolleider Elmer werd ik uiteraard niet zomaar CoachElmer. Gedurende alle functies die ik heb bekleed in het onderwijs heb ik altijd de meeste voldoening en energie gehaald uit het begeleiden van mensen. Ik ben van nature geïnteresseerd in wat mensen bezighoudt en op welke basis ze keuzes maken.
Naarmate ik meer verantwoordelijkheden kreeg, passend bij mijn functie, bleef er voor de begeleiding van mijn mensen steeds minder tijd over. Uiteindelijk was dat een belangrijke reden voor mij om de stap te zetten naar CoachElmer. Zodat ik mij helemaal kan concentreren op wat ik het leukst vind om te doen en waar ik goed in ben. Het begeleiden van mensen.
​
En waarom CoachElmer?
Ja, leuk hè! Daar zit van alles in. Mijn affiniteit met sport en het transparante gegeven dat je het met mij moet doen als we gaan samenwerken. Ik verkoop naast mijn volledige aandacht, tijd en deskundigheid natuurlijk ook een beetje mijn persoonlijkheid.
​
Tijdens en na mijn lange onderwijsloopbaan heb ik mijn deskundigheid als coach opgebouwd middels meerdere intensieve en erkende trajecten:
-
De Leergang van Karen Walthuis: Model van de 6 houdingen, met als onderlegger ‘Radicale Open Interesse’.
-
Verschillende opleidingen in het onderwijsmanagement (o.a. bij NSO-CNA)
-
Opleiding tot professioneel coach (Academie voor Coaching Nobco/ EMCC erkend)
Daarnaast vormt mijn ervaring binnen de verschillende functieniveaus van het onderwijs de basis om goed aan te sluiten bij de hulpvraag van mijn cliënten en/of teams.